Bag om

På Balle forener vi de boglige fag med dine interesser indenfor håndbold, fodbold, gymnastik og musik.

Balle Musik- & Idrætsefterskole - Hvem er vi?

Balle er en Grundtvig Koldsk efterskole, som har eksisteret siden 1962.

Skolens nuværende idégrundlag bygger på traditioner, men vi følger med tiden! For os er det vigtigt, at du oplever en hverdag, der har fokus på fællesskabet, den personlige udvikling og på den fremtid, som venter rundt om hjørnet.

På Balle er motivationen til læring i højsædet. Derfor vægter vi de fysiske rammer højt både i de boglige fag, i fællesgymnastikken og på linjerne. Vi bruger smartboards i alle klasselokaler og tilbyder et moderne studiemiljø med arbejdsstationer, hvor der er plads til både det individuelle arbejde samt gruppearbejdet.
Vi råder over egne haller med gode springfaciliteter, beachbaner til både håndbold og volley, fodboldbaner samt en kunstgræsbane. Vi har et helt nyt musiklokale med tilhørende lydstudie.

På Balle forener vi efterskolelivets fællesskab med dine personlige ambitioner for fremtiden.