Fodbold efterskole

“Ønsker du at udvikle dig på det fodboldmæssige og på det personlige plan, og brænder du for at spille fodbold? Så venter der dig mange gode oplevelser på fodboldlinjen.”

Det får du på fodboldlinjen

Vi ønsker at skabe en optimal udvikling for dig og uanset dit fodboldfaglige niveau, vil vi vægte din udvikling højt i træningen. Både på det personlige plan, men også gennem holdsamarbejde, hvor det gælder om at kunne yde mest på og for holdet.

Udover individuel udvikling fokuserer vi også på fællesskabet. Træningsopstarten foregår som oftest samlet, hvorefter den inddeles efter niveau. Holdene er hele tiden dynamiske, således op- og nedrykning mellem holdene altid er muligt.

Teamer for fodboldtræning

Oplevelser på fodbold linjen

Du vil opleve træning på højt niveau, turneringskampe i efterskoleregi, trænerkursus og meget mere. Vi er med i både Skoleligaen og DBU´s efterskoleturnering og indendørsturneringer. Derudover arrangeres der uofficielle træningskampe.

Man kommer til at spille ca. 15-20 kampe i løbet af året på Balle, afhængig af hvor langt vi kvalificerer os i de forskellige turneringer. Derudover spiller vi også indendørsturneringer over vinteren.

Vi er hvert år afsted på en linjetur, og har også enkeltstående linjedage der KUN står i fodboldens tegn.

Liga og turneringer

Vi er med i DM, A-rækken, B-rækken, Skoleliga 1,2 & Skoleliga 3. Det er turneringer der matcher alle niveauer og garanterer mange gode og tætte kampe til alle.

Vi spiller også med i diverse indendørs-turneringer over vinteren, så bolden triller hele skoleåret! Udover de almindelige turneringer afholdes der også RIM-stævner, som oftest er heldags-arrangementer med flere kampe samme dag mod andre efterskoler.

Er du klar til fodbold linjen?

Man skal overveje om man er klar til 3-4 ugentlige træninger, i alt slags vejr. Man skal kunne se sig selv bruge en stor del af sit efterskoleophold på fodboldbanen. Man skal have lysten til at dygtiggøre sig og forberede sig på at træne i alt fra solskin til snevejr.

Der er ikke nogen specifikke optagelseskrav, men det er klart at man skal ville fodbolden. Man bliver en del af et miljø, hvor fodbold er en stor del af hverdagen og derfor er det naturligvis en fordel at man har en kærlighed til sporten og en lyst til at blive bedre i fællesskab.

Træningsfaciliteter

Vi har en kunstgræsbane som er vores primære bane i løbet af året. Derudover har vi også en græs-bane, styrketræningsfaciliteter, crossfit-område samt indendørs haller som primært bruges af vores andre linjer. I fritiden er der selvfølgelig mulighed for at benytte alle skolens faciliteter.

Alex Nørlund - Fodboldtræner på Balle Efterskolesfodboldlinje

Alex Nørlund

Tidligere professionel fodboldspiller i VB, VFF og AGF
Træneruddannelse: A-træner
Tidligere seniortræner for Odder IGF og Hedensted IF (Danmarksserie)

Martin Juul - Fodboldtræner på Balle Efterskoles fodboldlinje

Martin Juul

Træner Balles fodbolddrenge.
Har taget trænerkurser igennem DBU.
Har trænet i 11 år på div. U15-U16 hold i Vejle.

Rasmus Markussen - Fodboldtræner på Balle Efterskoles fodboldlinje

Rasmus Markussen

Træner Balles fodboldpiger.
Trænet U15 Mesterrække, U18 Mesterreække i både Skanderborg og Fortuna Randers. Underviser på DGI 18 spotkurser med fokus på pigefodbolden.

Kern Lyhne - Fodboldtræner på Balle Efterskoles fodboldlinje

Kern Lyhne

Træner Balles fodboldpiger.
Tidligere professionel fodboldspiller samt U21 landsholdsspiller.
T-træner uddannet ved DBU.

Daniel Bjørn - Fodboldtræner på Balle Efterskoles fodboldlinje

Daniel Bjørn

Træner Balles fodbolddrenge.
 Uddannet B1-træner ved DBU.

Rasmus Holm - Fodboldtræner på Balle Efterskoles fodboldlinje

Rasmus Holm

Målmandstræner
Selvstændig med RH Goalkeeping. B1 og M2 uddannet.

"Synes det har været et rigtig godt år på fodboldlinjen. Vi har haft et mega fedt fællesskab på alle tre hold. Specielt vores linjetur til Silkeborg og ikke mindst turen til København, hvor vi skulle ind og se Brøndby mod FC København. Det var nogle rigtig gode oplevelser. Man glædede sig altid til at man skulle til kamp, for så vidste man altid at det vil blive en mega hyggelig bustur og en spændende fodboldkamp. Én gang Balle. Altid Balle!"

- Simon Nehlsen (årgang 21/22)

Tilmeld dig fodbold linjen

Kom og hav det sjovt imens du forbedrer dine fodboldevner på Balle efterskole.

Ja. På fodboldlinjen træner fodboldpigerne og fodbolddrengene i hver deres moduler. I kan se et typisk skoleskema hvor linjetiderne fremgår nedenfor.

Vi har en fysioterapeut på skolen, som også er håndboldtræner. Som fodboldelev kan man booke en tid, hvis det er nødvendigt.

Eleverne får ved årets begyndelse et skadesforebyggende opvarmningsprogram som de skal følge i forbindelse med træningen. Derudover bliver de introduceret til forskellige styrkeøvelser af vores fysioterapeut.

Det er muligt at have spring som valgfag 1 gang om ugen. Ellers ikke.

Typisk skoleskema