Håndbold efterskole

“Er du vild med håndbold? Kunne du tænke dig et år på Balle efterskole, hvor dine driblinger, dine afleveringer og dine skud bliver endnu bedre? På Balles håndboldlinje tilbyder vi et eksklusivt udviklingsmiljø, hvor vi udvikler dig på alle parametre”

Fokusområder på håndboldlinjen

På Balles håndboldlinje giver vi dig muligheden for at fordybe dig i din interesse for håndbolden. Vi rummer både elitespilleren samt den glade breddespiller. Træningen er meget individuelt præget, hvilket giver os gode muligheder for at udvikle dig, og gøre dig så dygtig som overhovedet muligt.

Typer af træning

Håndbold er både en fysisk og en mentalt krævende sport. Det er ikke nok kun at være god til én af tingene, hvis du vil blive bedre på lang sigt. Vi imødekommer dette ved at tilbyde træning indenfor alle de felter, der er vigtige at øve for at blive en bedre håndboldspiller.

Derfor passer du på håndboldlinjen

Hvis håndbold er en del af dit liv og du nyder alle sportens facetter, så er dette den helt rigtige linje til dig. Det allervigtigste er, at sporten er vigtig for dig og at du er læringsparat og klar til at suge viden til dig.

Som standard træner vi 4 gange om ugen og halvanden time af gangen. Derfor skal du være parat med en god instilling og motivation, sådan du får det bedste ud af tiden. Herudover kommer der også omkring 20 kampe pr. hold i løbet af skoleåret.

Vi tilbyder

• 4 x ugentligtræning
  • Ca. 20 kampe pr. hold
  • Deltagelse i JHF´s turneringen for drenge og piger
  • Deltagelse i DGI´s efterskoleturnering
  • Teknisk, taktisk og fysisktræning, tilpasset til dig
  • Mentaltræning via spillersamtaler, hvor du lærer at reflektere over egen formåen
  • Adgang til egen fysioterapeut
  • Mulighed for dommerkort
  • Beachhåndbold (træning samt afvikling af kvalifiaktion til DM)

Vores største målsætninger er at hjælpe dig med din udvikling samt give dig gode oplevelser med håndbolden som omdrejningspunkt.

Personale

Tue Friis - Håndboldtræner på Balle Efterskoles håndboldlinje

Tue Friis

Træner Balles piger og drenge på håndboldlinjen. Jeg har håndboldtrænererfaring med både senior og børne/unge-hold i klubber som Otterup, Tommerup, Vissenbjerg og Strandby Elling.

Skærmbillede 2024-01-09 kl. 11.01.11

Ditte Høgenhaug Aaen Krøgh

Træner Balles håndbolddrenge og -piger.
Tidligere professionel håndboldspiller med kampe i 1. division, Liga samt på ungdomslandsholdet. Jeg har sideløbende med egen karriere trænet både piger og drenge i ungdomsrækkerne i Strandby-Elling og Hadsten håndbold samt på forskellige håndboldcamps.

Rasmus Jakobsen - Håndboldtræner på Balle Efterskoles håndboldlinje

Rasmus Jakobsen

Træner Balles håndbolddrenge og -piger.
Rasmus har trænet ungdomshåndbold i HEI, HEI/VRI og Skovbakken.

"Her på håndboldlinjen har vi et godt fællesskab med både drenge og piger"

Rasmus

Tilmeld dig håndboldlinjen

Dygtiggør dig både som håndboldspiller og på skolebænken på håndboldlinjen.

Ja. Håndbolddrengene og håndboldpigerne træner i hver deres moduler.
I kan se et typisk skoleskema hvor linjetiderne fremgår nedenfor.

Vi sørger for, at tingene er på plads, sådan du kan fokusere på håndbolden. På efterskolen har vi:

• Hal
  • Styrkelokaler
  • Bolde
  • Beach banner
  • Mobilitetsudstyr
  • Fysioterapeut

Vi tilbyder målmandstræning efter behov. Så hvis du bedst kan lide at stå foran målet på en håndboldbane, så kan du også forbedre dig hos os.

Det er muligt at få dommerkort til beach håndbold.

Engagement, lyst og motivation er de vigtigste faktorer for at være på denne linje. Ellers skal du også være klar på at kunne klare den belastning, der kommer med 4 træninger om ugen.

Typisk skoleskema