Livet på Balle

“Efterskole er livet”

Efterskole - Livet på Balle

Hos os lærer du at leve livet, elske livet og blive en del af livet. Med andre ord er Balle stedet, hvor du lærer at blive dig selv – sammen med andre.

Måske kan vi bedst beskrive det sådan her:
Grin, glæde, sved, overvældelse, tårer, forundring, håb, jubel, udfordring, koncentration, fornyelse – og til sidst savnet, der varer hele livet.

Bevægelse er livet
Vi har fokus på bevægelse, og i hverdagslivet på Balle vil du opleve fællesgymnastikken som både en idrætsmæssig udfordring og en samlende begivenhed.

Livet på Balle indeholder mere end den skemamæssige hverdag, og vi har flere faste temaer hen over et år. Blandt andet tager vi hvert år på skilejrskole i Østrig, anderledes uger, ligesom der på de enkelte linjer er særskilte arrangementer, kampe, koncerter etc.

Se denne video, hvor eleverne med egne ord beskriver Balle.