Rytmisk Gymnastik linjen

"Jeg føler mig fri, når jeg mærker gulvet under mine fødder og musikken spiller"
"Trygheden på rytmelinjen har haft indflydelse på min personlige udvikling"
"Vi er hver især blevet stærkere af at se hinandens udvikling"

Citater rytmepiger elevhold 2021-22
Rytmisk Gymnastik på Balle Efterskoles rytmelinje - Citat fra tidligere elev - Posering med grøn vifte

Det får du på rytmisk gymnastik linjen

På rytmisk gymnastik linjen får du 4 ugentlige træninger i et lille sammentømret fællesskab. Det helt unikke ved vores linje, er at der er to trænere på til et lille rytmehold. På den måde udvikler du dig både som individuel gymnast, men også som en del af et større sammenhold. Især godt sammenhold er fundamentet for god træning.

Du vil komme til at deltage i alsidige træninger, som kan bestå af alt fra klassiske grundbevægelser fra gymnastikken til dansens og rymens mange retninger. På vejen derhen er der fokus på god grundteknik og fysisk træning, så vi bliver dygtigere til at bevæge os.

Alle elever danner samlet set det fællesskab, som alle skal udvilke sig i. Derfor er der stort fokus på, at hver elev bliver set, får feedback og deltager i individuelle samtaler. På den måde kan du udvikle dig bedst muligt som både gymnast og danser – alt imens du kommer til at trives i højeste grad på rytmisk gymnastik linjen.

Hvad forventer vi af dig?

• Du er nysgerrig på forskellige genre inden for dansen og gymnastikken.
  • Du giver dig fuldt ud til hver træning
  • Du har mod på at fordybe dig i grundteknik og fysisk træning
  • Du respekterer de andre på linjen
  • Du er med til at skabe et godt træningsmiljø, hvor alle kan med hinanden

Hvad indebærer rytmisk gymnastik?

Vi vægter, at alle vores elever bliver introduceret og holde deres tekniske træning ved lige igennem hele året, da det er et grundelement både for gymnastikken og dansen. Derudover vil du blive eksponeret for en bred palette af forskellige genre både indenfor dans og gymnastik.

Dans
Det er meget forskelligt hvilken slag dansegenre vi tilbyder med alt fra hiphop, house, moderne dans til floor work.

Gymnastik
I gymnastikken har vi meget fokus på helkropsbevægelser, hvis sving fylder en del, men også spændstighed og afsætsteknikker.

Arrangementer på linjen

På rytmisk gymnastik linjen kommer du til at deltage i en række opvisninger.

Opvisningssæson
I hele marts måned er der opvisningssæson. Vi kombinerer træning med opvisningsrelateret koreografi efter efterårsferien, hvor rytmeelever vil have individuelle stykker som indgår i opvisningsprogrammet.

Andre
I løbet at året vil der være gæsteinstruktør på linjen. Ligeledes er der en linjetur, som kan være i Danmark eller i udlandet. Der vil i løbet af året også være inspirationsture til dansestudier mm.

Personale

Nanna Refsgaard Iversen - Gymnastiklærer på Balle Efterskoles rytmisk gymnastik linje

NANNA REFSGAARD IVERSEN

Har undervist forskellige gymnastikhold i 12 år og har selv dyrket gymnastikken siden barnsben. Jeg har gået på diverse lokalhold i form af mixhold og andre øvede pigehold. Derudover har dansen været en del af mit bevægelsesmønster, som jeg mødte på Gerlev Idrætshøjskole i 2011. Sidenhen har jeg været på Stepz danseuddannelse, københavns mini-rep. og Ollerups dansekompagni.
Malene Lyager - Gymnastiklærer på Balle Efterskoles rytmelinje

MALENE LYAGER

Gymnastiklærer i fællegymnastik og på rytmelinjen.
Har sideløbende dyrket gymnastik og været på diverse landsdels- og lokalhold. Har undervist i gymnastik siden 2008.

"Vi er alle på forskellige niveauer, så hvis du for eksempel ikke er så god, så kan du sagtens være med i forhold til dem, der er rigtigt gode"

Cecilie

Tilmeld dig rytmisk gymnastik linjen

Bliv dygtigere til både dans og gymnastik individuelt og som en del af et større fællesskab på rytmisk gymnastik linjen.

Vi har en fysioterapeut tilknyttet skolen.

Vi har en hal, hvor der er tilhørende spejle som kan bruges.

Vi oplever mest kun at have piger på linjen, men linjen er åbent for alle.

Det er altid god ide have dyrket gymnastik eller dans inden, men man kan også komme og være nybegynder, dog være man være indstillet på at give det en skalle.

Ja, det er der. Du kan finde datoerne her.

Typisk skoleskema