Efterskolernes dag

Vi glæder os til at byde jer alle velkommen,

Dato: Søndag den 29. september 2024 fra 13-17.00

Kom og oplev stemningen, faciliteterne, linjerne og meget mere.

Efterskolernes Dag er I alle velkomne. Her får både kommende elever, søskende og forældre mulighed for at se vores mange faciliteter såsom spisesal, idrætshal, springcenter, beachbaner og kunstgræsbanen.
I vil også oplever hverdagen på skolen, da alle vores nuværende elever åbner dørene til værelserne, klasselokalerne og meget mere.

Vores elever viser jer også rundt på skolen, og I kan spørge vores elever om ALT vedrørende Balle Musik- & Idrætsefterskole.
I spisesalen står lærere og ledere klar til en uddybende snak.
Der vil være kaffe, kage og saftevand til alle vores gæster i spisesalen.

Man kan besøge os i tidsrummet 13-17.00 søndag den 29. september 2024.

Arrangementer på efterskolernes dag på Balle:

Koncert ved vores musiklinjen i musiklokalet:
– 14.00
– 15.00
– 16.00

Præsentation drengefodbold i kursuslokalet
– 13.45
– 14.30
– 15.15
– 16.00

Præsentation pigefodbold i Prometheus
– 13.45
– 14.45
– 15.45

Balle Musik- & Idrætsefterskole er en skole med 190 elever. Skolen er placeret i naturskønne omgivelser 10 km. vest for Vejle.

Kendetegnet for Balle er, at vi binder det hele sammen i fællesskabet. Et fællesskab som gør et skoleår på Balle til et minde for livet.
Vores boglige fag såvel som linjer dyrkes på et fagligt højt niveau.
Ift. linjefaget, er det ikke et krav, at du har dyrket linjefaget før, du kommer til os. Interessen, engagementet og viljen til at gøre en indsats er vigtigst. Vi tror nemlig på, at vores linjer er sjovest, når det er engagement og personlig udfordring, der driver værket.
Derfor har vi også nogle meget ngagerede lærere, der enten har en baggrund indenfor faget på et professionelt eller fagligt højt plan eller har den dybe interesse kombineret med evnen til at lære fra sig og motivere dig til at gøre dit bedste indenfor din interesse.
Linjefagene fylder ml. 6-8 lektioner hver uge.

Du skal vælge mellem følgende linjer:

Fodbold
Håndbold